søndag den 13. marts 2011

Klipfisk med blomkål

Klar til servering.
Jeg må med det samme sige at, jeg kan ikke spise blomkål i tomatsovs, men da jeg blev bedt om at lave klipfisk med blomkål i tomatsovs, kunne jeg jo ikke bare sige nej.
Svigerfar og min mand syntes det smagte godt- så hermed opskriften

4 portioner

1 klipfisk
1 stort blomkål
1 rødløg
1 dåse flåede tomater
1 spks tomat koncentrat
olivenolie

Den saltede fisk ligges i vand 2 dage før den skal bruges. Vandet skiftes mindst 3 gange om dagen- gerne flere.

Så fin ser torsken ud efter et par dage i vand.
Den skæres op i portionsstørrelser.

Blomkålen skylles og deles op i buketter.
Rødløget hakkes fint.
Varm olien op, kom løg i og steg i 1 min, herefter kommes blomkålsbuketterne i steges med i 2-3 min.
De flåede tomater rørt op med koncentratet hældes på- ha' vand på så det akkurat dækker.
Kog til blomkålen er mør.
Herefter ligges fiskestykkerne ovenpå. Kom låg på gryden og kog i ca 8 min eller til fiskene er møre.

Serveres med brød til.

Jeg tog et par stykker fisk fra til mig selv og stegte dem i olie....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar