torsdag den 26. april 2012

Stærkt krydret feta- Spicy feta


Min opskrift på stærkt krydret feta er meget simpel.
Jeg har en plante med chilli- de er bitte små og meget stærke og derfor lidt vanskelige at dosere.

Her er der brugt;
Feta
olivenolie
Chilli, du kan bruge frisk eller tørret. Smag til.
Den overvinterende chilliplante- kunne godt se ud til at jeg skulle lave en ny..

Feta, olie og chilli blendes med en stavblender til det er blevet en ensartet masse.
Serveres sammen med grillet kød, Pita med krydderurtefyld , salat og evt andre dips.

Der findes variationer af krydret feta- en anden opskrift er:

Feta (ca 200gr)
yougurt 4-5 spsk
lidt citronsaft
chilli
Som også blendes sammen.

Man kan hakke rød alm peberfrugt i små stykker og blande i hvis man syntes det giver et finere udseende.

1 kommentar:

  1. Tak for indlægget - den udgave jeg har lavet er lidt mere omfattende, men jeg vil prøve med noget der ligner din version på et tidspunkt :-)

    SvarSlet