fredag den 20. april 2012

Pita med krydderurtefyld

Pita med krydderurtefyld, som man kan bruge til at dyppe i taramosalat, spicy-oste dip eller spise til andre gode dips/salater.
Til 6 pita
skal du bruge:

2½ kop mel
salt
3-4 spsk olie
3/4 kop varmt vand

Finthakket krydderurter
her har vi brugt dild og toppen af forårsløg

Olie til stegning

Bland mel,salt olie og vand sammen og ælt godt. Del dejen, hver portion skal være på størrelse med et stort hønseæg.

Rul det ud til en tynd pita/pandekage med kagerullen og drys med de finthakkede krydderurter.

Rul sammen og form til en snegl, klap denne lidt flad og rul igen ud til en pita/pandekage.

Steges i lidt olie på en varm pande.
For at bevare lidt sprøde pitaer kan man ligge de færdigstegte pandekager på fedtsugende papir, lige efter stegning.

Del pandekagerne i kvarte. Severes så varme som muligt.

Man kan sagtens bruge andre krydderurter, som persille, hvidløg og fennikeltop. Eller en anden blanding, der passer godt til det man vil servere dem til.

3 kommentarer:

  1. De ser godt nok gode ud!
    Tænkte på om du har en opskrift på den spicy ostedip du nævner - jeg fik noget på Kreta sidste år (skal afsted igen i år og glæder mig!), og har også forsøgt at efterligne det, men kunne være sjovt at prøve en anden version også!

    SvarSlet
  2. Hej Heidi.
    Det har jeg! Jeg vil ''skynde'' mig at lave det een af dagene.
    Venlig hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  3. Tusind tak, det glæder jeg mig til :-)

    SvarSlet