onsdag den 15. februar 2012

Rødbedesalat med yougurt

Jeg syntes rødbeder er perfekte til fisk, så  da menuen stod på fisk og jeg havde lidt kogte rødbeder tilovers fra den anden dag,- ja så måtte denne opskrift afprøves.
Normalt ville jeg lave hvidløgsovs med brød og hvidløg,- men hvidløg i yougurt gav også en god smag.

Du skal bruge;
Et par kogte rødbeder, pillet og skåret i skiver.
100 ml yougurt
1 fed hvidløg
salt
oliven olie
eddike
6-8 valnødder

Anret rødbedskiverne på en tallerken.
Bland yougurt med et presset fed hvidløg, rør sammen med lidt olie, eddike og salt (smag til)
Over rødbederne hældte jeg lidt ekstra olivenolie og derefter yougurten.
Pynt med lidt tørristet valnødder.

Og så er jeg meget glad for vores bordgrill især til fisk.
Fiskene smager godt med hakket rå rødløg, finthakket persille og en dressing af olivenolie og citron rystet godt sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar