lørdag den 11. februar 2012

Bouyiordi- Bagt Feta med tomat.

Jeg kan godt li' bagt feta især sammen med tomat, så jeg spiste denne ret sammen med lidt godt brød og en salat til.
Hvis man syntes der skal kød til, kan man servere det- alle typer duer.

Du skal bruge:
2-3 friske tomater skåret i skiver
200gr feta, i skiver eller smuldret
1 grøn peberfrugt skåret i strimler
1-2 fed hvidløg
olivenolie
Oregano

I et smurt ildfast fad lægges et lag med tomatskiver, et presset fed hvidløg et lag peberfrugt og fetaost.
Gentag processen, indtil der ikke er mere tilbage. Afhængig af hvor hvidløgsstærkt du vil have det, så put det på, bare en -to gange. Drys et lille lag tørret oregano på toppen.

Bages i ovnen i ca ½ time eller indtil tomatskiverne virker gennembagte og feta'en er smeltet.

Hvis du rigtig godt kan lide chilli og løg kan du sagtens ligge det ind i lagene også. Chillien skal finthakkes, løget skæres i tynde ringe.

5 kommentarer:

  1. Hej Køkken fra Kreta

    Da jeg synes du har en spændende blog har jeg givet dig en lille award, som jeg håber du vil tage imod.
    Du kan se mere på min blog.

    Glade madhilsner fra Mors mad

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vibeke
      Tusind tak for din fine ros!
      Jeg vil kigge på 'mors mad', kan du tro!
      Mange hilsner Lisbeth

      Slet
  2. Jeg synes du har fortjent den. Snart må jeg prøve din Bagte feta med tomat - den lyder rigtig godt.
    Mange hilsner Vibeke

    SvarSlet
  3. Hej AFJ
    En feta type der kan smelte. For tiden køber jeg ''Horiatiko'' med lav fedt inhold. Det er en feta lavet af gede-og fåremælk og blandet med olivenolie.
    Jeg har ikke så mange erfaringer med Danske feta typer- da det er mere logisk, at købe de græske.
    Mange hilsener
    Lisbeth

    SvarSlet