søndag den 14. oktober 2012

Langtidsbagte tomater


Tomater er vist den mest anvendelige grøntsag jeg kender.
Den smager godt til stort set alt og på alle måder.
Disse langtidsbagte tomater, skulle bruges som tilbehør til grill mad (kød). De kan sagtens anvendes i en pastaret evt. sammen med bagte champignon, som tilbehør til ovnstegt kød eller som tilbehør til spinattærte... og meget andet.
De får en dejlig sød smag. Man kan servere dem, med revet feta eller anden ost på toppen.

Til grill mad beregnede jeg 1½ tomat pr person.

Du skal bruge
Modne tomater
olivenolie
oregano
salt og peber

Halver tomaterne.
kryder med oregano, salt og peber
hæld olivenolie over.

Bag tomaterne, i en forvarmet ovn, ca 15 min ved 250 gr og skru herefter varmen ned til 170 grader og bag ydeligere 1½ time.

1 kommentar:

  1. Hej Louisa
    Kan du hjælpe mig med opskriften på langtidsbagte tomater, og om jeg kan komme dem på henkogningsglas. Fra udsendelsen på tv2 fri, jagten på det grønne guld ( Mia og Martin)

    på forhånd tak
    Hilsen
    Pia Andersen
    piaogarneandersen@gmail.com

    SvarSlet