torsdag den 29. november 2012

Chokoladetoppe med peanuts og marsmallows



Der er nogen ting jeg virkelig kan savne fra Danmark ind imellem bla. Daim og P-tærter. Daim kan dog købes i sommerhalvåret, så selv om lagertanken kommer op, kender jeg mig selv godt nok til at vide, at det ikke holder i længden. Lageret bliver spist op i løbet af den følgende uge.
Denne opskrift har jeg fået af en god veninde her og kan godt erstatte P-tærter.

Ca 30 store

400 gr chokolade
150 gr marsmallowa
200 gr saltet peanuts

Klip marsmallows i små stykker.

Smelt chokolade over vandbad og ha' de små stykker marsmallows op i rør lidt rundt, de begynder at smelte til slut blandes peanuts i.

Mens blandingen stadig er varm, sættes små klumper af blandingen på et stykke bagepapir. Lad dem køle af- opbevares køligt.


Jeg er lidt glad for at det er mad vi skal leve af og ikke konfekt..-Hjemmetlavet karamel mislykkedes i 2 forsøg- så det prøver jeg først igen, når jeg får købt et sukkertermometer...:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar