tirsdag den 20. november 2012

Frøknæk


Disse er absolut ikke græske, men opfundet engang jeg skulle undgå hvedemel!
De smager godt, så jeg laver dem stadigvæk- kalorieindholdet behøver jeg vist ikke at advare om, de kan nydes i begrænset mængde...

Til en ovnplade bruger jeg:

6 dl blandede frø og kerner. Ex Solsikke, squass, hørfrø, sesam.
½ tsk salt
½ dl olivenolie
3 æg

Frø-kernerne males til mel i en blender, blandes med salt,olivenolie og æg.
Smøres ud på en bagepapir belagt ovnplade, ca ½ cm tyk.
Med en kniv skæres der i massen så størrelsen på knækbrødet er bestemt.

Bages ½ time ved 160 gr. Hvis ovntemperaturen er højere brænder kernerne, det smager faktisk ikke så godt.
Kan spises sammen med almindelig pålæg.
Mens de bager, bobler olien op
Opbevaring:
PGA æg i dejen, opbevarer jeg knækbrødet i køleskabet- det bliver de lidt bløde af- så hvis man vil have dem sprøde, kan man lave en mindre portion. Eller riste dem lidt på en brødrister før brug

Ingen kommentarer:

Send en kommentar