søndag den 13. maj 2012

Sæbe

Fast sæbe pakket med tørret blomster, flydende sæbe og duftposer med sæbespåner i
Jeg ville rigtig gerne selv kunne lave min egen sæbe, men det har jeg ikke lært endnu.
Der ligger to klostre tæt ved hinanden- kun 500 trappetrin imellem.

Tilgengæld var jeg på tur med gode venner til et kloster Agia Kiriaki, der ligger tæt ved landsbyen Varipetro.
Der laver de sæbe af økologisk olivenolie, i fine indpakninger og sælger.
Der er så mange detaljer, som må have taget tid at lave. Jeg er sikker på at nonnerne laver det meste selv.

Det er ikke et sted for masse turisme, men 2-3 personer ad gangen, så man kan mærke hvilken fred og harmoni der hviler over stedet.
2 gange om året fejrer de klosteret, 23 juli og 3 august.

Et skævt kig ind i sæbestøberiet- nonnen der håndlavede sæber denne dag, havde ikke noget imod vi tog billeder, bare ikke af hende.
En nonne vi talte med, opfordrede ivrigt, at vi skulle komme på disse dage, så vil hele stien til det øvre kloster være oplyst og der er ekstra flot. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar