torsdag den 20. oktober 2011

Squass-pita (Pie)


En opskrift fra min mands bedste vens mor! Hun åbner selvfølgelig selv sin filodej- med et afkortet træ-kosteskaft som de gør her, som er SÅ let!...Jeg har ikke helt afluret teknikken, så jeg fortsætter med færdiglavet filo'dej, når jeg skal lave tærter.

Du skal bruge:
Nok til et tærtefad 30 cm i dia.

2 mellemstore squass
200gr feta
1 æg
friske mynteblade (en håndfuld, finthakket)
persille (en håndfuld, finthakket)
filo- eller anden tærtedej
olivenolie
sesamfrø

Riv squass'ene groft. Ligeledes fetaosten og bland sammen med æg og de friske krydderurter.
Smør et tærtefad (mindst 30cm i diameter) med olie og læg 6-8 lag filodej, som du pensler med olivenolie for hvert lag.

Læg fyldet på, ca 2 cm i højden og dæk med 6-8 lag filodej igen penslet med olivenolie for hvert lag. Drys med sesamfrø.
Bag i ovnen ca 40 min ved 180gr.
En tomatsalat smager rigtig godt til!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar